I'm hopeless

Vaknade ca klockan 13 idag, hade hoppats på att jag skulle vara utvilad men är fortfarande trött och seg!
Började tvätta lite smått och sedan har jag suttit vid datorn och sökt jobb.
Har faktiskt sökt massor av jobb !

Känner fortfarande suget efter att åka på någon språkresa, så började googla lite på de, och hittade massor som föll mig i smaken. . . Men jag tror att det är dags att jag hejdar mig lite. En sak i taget ! Jag behöver inte göra allting på en gång. Ena dagen ska jag till norge och andra till sthlm.
Men Norge har jag lagt på is, iaf för stunden. . . nu är det stockholm som är första prioritet!
Hoppas bara jag får något jobb.

Påtal om språkresor, satt och surfa runt lite och så hitta jag en sida så man kan åka på språkresa till thailand ! Vore inte det rätt tufft? Plugga thailändska på dagarna, bo på resort och bara njuta av värmen!
Var inte så ruskigt dyrt heller.
men som sagt, nu är det stockholm jag ska till först. . . Inte thailand!

Men det blir väl lätt så här. . . När man så desperat vill bort ifrån det stället man bor på så nappar man på allt som låter spännande. . .

Måste ju även plugga på komvux, men med tanke på att jag inte får plugga i Karlstad för grums kommun så blir det inget i höst. Får ansöka till våren igen. Måste verkligen plugga så att jag får gymnasiekompetensen och sedan kan utbilda mig till reseledare !
Det tror jag passar mig alldelles utmärkt! Jag gillar ju att vara på resande fot och blir rastlös av att vara på samma ställe förlänge. . . det är en sak som slog mig förut, jag blir ju rastlös av att stanna på ett och samma ställe för länge, det känns som att livet springer ifrån mig. . . Hur ska jag någonsin kunna bygga upp en stabil vardag runt omkring mig?

Min passion i livet är att resa ! Jag vill se och uppleva så mycket som möjligt. Jag har intve tid att sitta still på samma ställe hela tiden, Absolut inte i Grums!
Det är synd att man måste anpassa sig efter pengar och sin ekonomi, för annars hade jag haft alla möjligheter i världen att bara ge mig iväg. Men som sagt, för att kunna resa måste man ha pengar, och för att ha pengar så duger det inte att jobba som en jävla semestervikarie inom hemtjänsten!

Så mycket just nu som jag inte är nöjd med. . . men får ta en sak i taget så kanske man en vacker dag lever det livet man strävar efter.



Pratade nyss med min kära vän daniel :) Ska dit och kolla på film ikväll och så bjuder han på middag. Väldans trevligt. . . Trodde inte ens att han kunde laga mat ! Haha. . .
Wok skulle det bli, my favorite :)
Annars händer det inte mycket idag. . . ska fortsätta tvätta och städa lite.

Ni får ha en fortsatt trevlig måndagkväll!

take care

Comment

Leave a comment:

Name:
remember me?

E-mail:

URL/Blogadress:

Comment:

Trackback

Choose your own language

RSS 2.0