Söndag

Klev upp 06.15 idag, åkte till jobbet strax efter halv sju.
Har varit jätte lugnt och skönt på jobbet idag, tiden har gått fort fast jag slutade 16 idag.
Sista timmen satt jag bara på balkongen och kollade på allt folk i stadsparken, postkodsmiljonären va där och delade ut checkar och bilar till några lyckligt lottade människor.
Det skulle ju inte vara helt fel att vinna pengar!
Strax efter 16 satte jag mig i bilen och begav mig hemåt, vrålhungrig!
Övervägde att köpa hämtmat, men jag lyckades hindra mig själv . . .
Men det är ju så enkelt att köpa något färdigt och slippa stå att laga mat själv!

Konstaterade sedan att jag va fruktansvärt sugen på pannbiff,kokt potatis och sås.
Så mästerkock som jag är tog jag fram kokboken och letade upp recept på pannbiffar!
Sen hade jag ingen mjölk hemma och orka inte åka och handla, så gräddsåsen fick jag skippa.
fick bli en kall sås som jag gjorde på creme fraiche, vitlök och chilipulver. . . blev väldigt starkt och gott !
Otroligt nog smakade det faktiskt väldigt gott, jag förvånar mig själv ibland ! :D jag kan om jag vill!

Senare ikväll ska jag nog umgås med min vän Daniel :) se om vi ska glo på film eller vad vi nu ska hitta på.
Jag är iaf ledig i morgon ! det ska bli väldigt skönt!
Sen börjar jag på tisdag eftermiddag.

Måste få tummen ur och börja tvätta, ska ju åka till sthlm på torsdag. Får antagligen sällskap i bilen också :)
Maria på jobbet ska till arboga, och det är ju ändå påvägen så får se om hon skulle åka med eller inte.

Nu ska jag kolla på the holiday, cameron diaz är ju så otroligt vacker !

Comment

Leave a comment:

Name:
remember me?

E-mail:

URL/Blogadress:

Comment:

Trackback

Choose your own language

RSS 2.0