Saknar svensk mat

Jag saknar mat. . . Inte vilken mat som helst utan SVENSK MAT!

Vi har ju ikea här så vissa svenska livsmedel går det ju att få tag i, men det är ruskigt dyrt så det är inte direkt så att man storhandlar där.


Min meningslösa "mat-jag-saknar-lista"

  • Korv! Falukorv, hotdog you name it! Självklart finns det korv i spanien, men den som vågar äta den är enligt mig väldigt modig!

         

  • Grovt bröd! Pågen Javisst! Väldigt svårt att hitta grovt bröd här, de mesta är vitt, luftigt och fyllt med sötningsmedel! Det är lättare att få tag i Donuts än matbröd!

         

  • Saft! Bobs päronsaft! Finns ingen saft här, bara Juice och Läsk. . . jag som älskar saft! dumma ikea har endast flädersaft

         

  • Chips! Ok inte vilka chips som helst utan GRILLCHIPS! Jag skulle kunna döda för en påse nu, (ok inte ordagrant men ni förstår vad jag menar!)

           

  • Lösgodis! plopp,ferarribilar,lys melk och massa annat gott! Spanien har lösgodis, men på väldigt få ställen och med väldigt mycket färgämnen.

     Lyckligt lottad som jag är har Elisabeth varit hemma i sverige och köpt med en påse till mig!
    Så ikväll ska jag käka massa godis!

     Mammas lagade mat vore inte så dumt heller ! :)

 


Comment
Postat av: mamma

hej varför är du lyrisk över min mat? Vad vill du?



jag har godisstopp, så tänk inte på mig när du glufsar lösgodis

2008-11-12 @ 19:27:34
Postat av: Malin

Åh, jag känner med dig! Jag bor i LA, Karamellkungen finns tyvärr inte här heller...

2008-11-14 @ 06:35:54
URL: http://www.malinfh.blogspot.com
Postat av: Malin

Åh, jag känner med dig! Jag bor i LA, Karamellkungen finns tyvärr inte här heller...

2008-11-14 @ 06:39:46
URL: http://www.malinfh.blogspot.com
Postat av: pappa sven

Men nu finns ju pappa sven i barcelona!!!! köttbullar o denna vecka isterband....!!!

2010-06-01 @ 00:18:33

Leave a comment:

Name:
remember me?

E-mail:

URL/Blogadress:

Comment:

Trackback

Choose your own language

RSS 2.0