Aldrig mer!

Jag vill aldrig mer besöka spanska akuten. . .
så hemskt va de nog inte egentligen, men jag förstog inte ett ord och min hyresvärd som kan spanska är lika kass på engelska som alla läkare va...
de ända de kunde säga va "don't cry".

Fick penicilin intravenöst och de tog även tusen blodprover.
diagnosen blev Gastroenteritis Aguda.
Hm.. vad ska detta betyda? Något med mage och aguda betyder akut.
Det slutade iaf med 4olika medicin sorter !

sen måste jag va hemma ifrån jobbet i fyra dagar.. försökte ringa min chef men hon svara inte så jag skickade ett sms,.
hoppas hon är lite medgörlig trotts att jag inte har någon padron,
massa saker som ska fixas för att man ska kunna bli sjuk i spanien, iaf om man ska ha rätt till sjuklön. . . men eftersom jag inte har någon padron ännu så är mina chanser till sjuklön som bortblåsta.

För att få ett padron måste man ha ett lägenhets kontrakt på 6månader och det har jag ju inte. . . fick lite info av malin igår om hur man gör för att få ett padron utan lägenhetskontraktet. . . och som med allt annat här i spanien handlar de om massa papper! och alla papper ska hämtas på tusen olika ställen. . .

Jaja huvudsaken är att jag blir frisk. .
nu ska jag koka lite makaroner, det är typ de jag får leva på de närmaste 3dagarna.

Comment

Leave a comment:

Name:
remember me?

E-mail:

URL/Blogadress:

Comment:

Trackback

Choose your own language

RSS 2.0