Kontakter är alltid bäst. . .

. . . När man söker jobb så är kontaker alltid bäst!
Satt och skrev med Bella då hon skriver att hon snart ska iväg och jobba, då slår det mig! hon jobbar på max, och min gamla chef på nöjesbutiken i grums är chef på Max!
Han ger mig alltid bra referenser och det va bland annat han som hjälpte mig att få jobbet i norge.
Självklart vill han ha en extremt duktig stekare som Laura i sitt kök!
Letade fram anders nummer och ringde upp honom!

Vi kom fram till att jag skulle skicka ett mail med:
när jag kommer till sverige, hur mycket jag vill jobba och när jag kan börja.
Sen skulle vi höras av när jag kommer hem och ha en liten "intervju" eller rättare sagt diskutera lite bara.

Jag slängde iväg ett mail och berätta att jag kommer hem den 23/10 och att jag kan börja så snart som möjligt, att jag kan jobba när som helst och väldigt flexibel gällande arbetstider. och så fick han även mitt nummer så han kan nå mig.

vill han se min meritförteckning och arbetsbetyg kan vi ta det när vi ses.
väldigt skönt att slippa skriva en lång ansökan!

Ok, jag vet Max hamburgare kanske inte är drömjobbet, men som på alla snabbmatskedjor är de flesta i samma ålder och det blir en väldigt bra genmenskap i teamet. Och skulle jag få jobbet så får jag ju då Bella som Arbetskamrat :)

Jag vet att jag sa efter min norge vistelse att jag aldrig skulle jobba i kök, men. . .
då jobbade jag 7dagar i veckan och själv hela månaden, jag hade huvudansvaret för allt och ja,
 det blev helt enkelt för mycket.
Att arbeta som vilken medarbetare som helst är inge problem.
Jag älskade mitt jobb i norge på helgerna för då hade jag arbetskompisar! och det , det är det som är det viktigaste för att jag ska trivas!

Jag ser inte det här som jobbet jag ska spendera resten av mitt liv på,
but hey! det är bättre att jag börjar någonstans än att jag ska gå hemma hos mamma och "loda" hela dagarna, som min mor så fint uttrycker det när jag är arbetslös och panikartat söker jobb ;)


Över till något helt annat . . .
tro det eller ej, men jag känner mig just nu som en människa!
Efter att de senaste dagarna varit en sängliggande Zombie med noll energi känner jag mig faktiskt levande!
Jag har till och med orkat gå ut på stan en sväng. . . okej jag är inte helt frisk så det blev en kort sväng.

Köpte en bag för endast 5Euro som jag ska ha som handbagage.
Eftersom jag reser med ryanair och resväskan endast får väga 15kg och handbagaget får väga 10kg (de väger aldrig handbagaget men iaf).behöver jag ett större handbagage än en pluttig ryggsäck.  Så för att slippa skicka hem så mkt grejer som möjlig på posten öser jag ner de tyngsta grejerna i bagen och sen endast 15kg i resväskan.

Linda kommer få överta massa grejer av mig. . .
tex. de sängkläderna jag fick av malin (eftersom hon inte fick plats med dem)
En hårfön (som Malin lämna kvar) jag har en hemma så ingen idé att konka med den, precis d va malins tanke också.
Har massa flaskor med Hudlotion, sånt går att ersätta i sverige.
massa små skit får linda helt enkelt :) hon får ta det hon vill ha resten slänger jag.

viktigaste att få med hem är ju datorn, kläderna och mina skor.
Otroligt nog har jag ENDAST köpt ett par skor här nere.

Nej, med tanke på att jag känner mig frisk och min mage har inte protesterat så tänker jag bryta på dieten jag fick på sjukhuset, jag tänker äta köttbullar! så det så. . . nu är de slut på sönderkokt potatis med morot!

Comment

Leave a comment:

Name:
remember me?

E-mail:

URL/Blogadress:

Comment:

Trackback

Choose your own language

RSS 2.0