första dagen på jobbet

Dagen började 9.00 när klockan ringde.
Gick upp och fixade frukost och vid tio tiden gick jag mot metron som ligger 50meter bort.
Åkte till Sants Estació där jag bytte tunnelbana för att komma till Entenca (där ligger jobbet).
Nu börjar problemet. . .vart ska jag?
Vägbeskrivningen: håll åt höger och gå i 5-10min
och så va det en adress.
Efter ca 20min fattar jag att jag är vilse, försöker fråga någon efter vägen . . . men INGEN kan engelska i barcelona!
"No Inglés No Inglés" Jag pekar på adressen och dom visar vägen. . . men jag hittar ändå inte, frågar en annan som säger att det ligger åt ett helt annat håll!
Efter en timmes letande hittar jag äntligen rätt!
Som tur va skulle vi samlas klockan tolv, så trotts att jag gick vilse så kom jag i tid, jag va framme redan 11.10

Väl på plats fick vi massa info om papper som ska fyllas i osv.
Säljarna skulle på säljkurs idag så efter all info fick dom stanna kvar, själv har jag strosat runt i barcelona, vet inte riktigt vart jag har varit :P haha..
gick hem ifrån lägenheten så gick jag längst en gata jag har nog gått i tre timmar och bara kollat runt. .
tillslut hamnade jag nere vid stranden och när jag skulle hem fick de bli metro, orkade inte gå samma väg tillbaka igen!

Ska strax kila ner och köpa ett spanskt kontantkort på the phone house. Ett kontant kort som heter Happy ska tydligen vara billigast.

I morgon blir en lång dag.
Ska möta några tjejer från jobbet vid metrostationen Barceloneta kl. 7! 7.40 ska vi vara vid polisstationen och fixa NIE-Nummer. . är som något personnr/arbetstillstånd sen ska vi även öppna bankkonto, så fort jag är klar med de så ska jag sticka till MultiPartner på produktutbildning.

Skriver kanske mer ikväll om internet vill funka!
Annars skriver jag en annan dag.


Comment

Leave a comment:

Name:
remember me?

E-mail:

URL/Blogadress:

Comment:

Trackback

Choose your own language

RSS 2.0