Helgen

I fredags va jag, malin, Carolina och hennes kusin ute och tog en öl sen fick de bli läggdags.
tidigt på lördag morgon stack malin till flygplatsen och åkte hem till kalla sverige.
Jag packade, städade och checka ut ifrån lägenheten via barcelona-home.
Sen mötte jag Emilie så drog vi till Parc Güell i Vallcarca.
Skit fin parc och emilie som varit därförut fick bli min guide :)
 
Runt sex drog jag till flygplatsen och hämtade upp linda, sen letade vi upp ett hostel.
Hittade ett för 15euro per natt. . .inte speciellt fräscht men det handla bara om 2nätter.

Först dela vi rum med 10pers! Men vi sov inte där så länge, va på city hall tills de stängde så vi traska in på vårat hostel igår (söndag) kl. 7 på morgonen, sen vid ett tiden fick vi ett nytt rum för 4pers.

Igår va första varma dagen på länge så då drog vi till stranden. . .

Nu sitter jag på jobbet, ska börja ta vårdguiden samtal idag också så blir ännu mer att hålla reda på här.
Efter jobbet ska vi till vårat hostel och hämta våran packning och checka ut sen bär det av till vårat rum i nya lägenheten i Passieg de gracià.
Träffa lite spaniorer på City hall i lördags o de sa att passieg de gracià va ett av de finare området :)

Påtal om city hall. . . träffa en finne som hette Antti. han jobbade på citibank här nere, kändes lite skumt att prata engelska med honom, förstog ju allt som han sa fast kunde som  vanligt inte svara.

Nu måste jag åter gå till jobbandet. . .

Ha en bra dag


Bilder från city hall.

Comment
Postat av: Sari

Antti... jaha du....



Love is in the air... ;)

2008-09-29 @ 09:34:46
Postat av: Malin

Hej! Skönt att de löste sig med hostel och allt! Är ni inflyttade nu? Typiskt att det fina vädret ska komma nu då! Här är det kallt, ca 13 grader bara brr.

2008-09-29 @ 10:40:59
URL: http://www.metrobloggen.se/malinrickardsson
Postat av: Pauline

Låter bra med det nya rummet.

Antti...jaha du... Du drar väl till Barcelona för att få en finne...hihi

Jag åker till Turkiet på onsdag, då blir det sommar för mig också, hoppas jag!

Ha det så bra och fortsätt att vara rädd om dig!

Kram/Faster

2008-09-29 @ 17:35:58

Leave a comment:

Name:
remember me?

E-mail:

URL/Blogadress:

Comment:

Trackback

Choose your own language

RSS 2.0