Livet i en resväsa är över. . .

. . . iaf för ett tag!
Varit på jobbet idag, som vanligt på vardagarna. Igår började vi ta vårdguiden samtal.
Inte speciellt svårt - all info finns på varguiden.se och vi jobbar bara med stockholms läns landsting.
Mestadels frågor om vilken vårdcentral/husläkare folk till hör och om de kan få numret till den. . .
Skönt med lite omväxling från tvins.

Har åkt på en dunder förkylning! De va en äldre dam som ringde till vårdguiden och ville ha info om influensavacinet som de skulle få. . . hon tycke att jag borde se till att vaccinera mig snabbt som attan, ta en varm kopp choklad och kurera mig i sängen. Gick till våran farmacia nedanför jobbet och snörvlade lite till hon i receptionen (för hon förstog inte engelska). Trodde jag skulle få näspray eller liknande men fick en ask med tabletter. . .hm? vad är nu detta? Som tur är, är carolina som jag umgås med på jobbet chilenare så hon åkte på att tolka min bipacksedel, det va tabletter mot förkylning och febernedsättande typ, så det va lungt :)
tur att vi har en tolk bland oss.

Efter jobbet va vi på Consum och handlade mat, skönt att kunna fylla kylen med lite käk,
så idag fick de bli Laura ala pastasallad med kycklingfilé och feta ost.
Gjorde så mycket så jag har även två matlådor.

Paret vi bor hos är kanon bra, har dock inte träffat dem så mycket, dom jobbar på dagarna och på kvällarna vet jag inte va det gör...de är som alla andra spaniorer som äter middag ute kl. 23 på kvällen och när de kommer tillbaka sover vi oftast.
Bor även någon tjej ifrån österike i singelrummet mitt emot, henne har jag inte heller sett röken av förutom igår när vi presenterade oss lite hastigt. Vet inte ens hur länge hon ska stanna. . .

Tv4 anytime har jag skaffat , vi satt och diskutera svensk tv då min teamleader tipsa mig om de,
kollar inte på fyran så ofta när jag är i sverige men nu får det lov att duga.
Kostar 49kr i månaden och det är inget som är bindande, betalar bara med visakortet när man ska förnya de, så får man tillgång till de program som sänd på fyran, av någon anledning kan man inte se på idol och dokumentärer när man befinner sig i Spanien men jag överlever iaf :) Jag kan iaf glo på timeout och parlamentet.

Nu ska jag och Linda glo på sex and the city filmen sen blir det läggdags.

God natt . . .


Comment
Postat av: Malin

Jag kan tipsa om mina näsdroppar, de heter Nebulicina och som du vet så funkar dom... Sen finns det tabletter som är smärtstillande och febernedsättande som heter Frenadol. Dundermedel har de i Spanien!

2008-09-30 @ 22:22:09
URL: http://www.metrobloggen.se/malinrickardsson

Leave a comment:

Name:
remember me?

E-mail:

URL/Blogadress:

Comment:

Trackback

Choose your own language

RSS 2.0