Naken man

Idag va jag på jobbet till kl 17
vi har fått sitta med och samlyssnat på olika samtal och fått massa info! tror mitt huvud exploderar snart.
Påväg hem från jobbet gick jag in på consum och handlade lite, va mycket bättre priser än i butikerna vid oss.
Efter de fortsatte jag min promenad hemmåt, vid ett övergångställe i sants estació kom en man på cykel HELT naken, måste säga att jag blev väldigt paff!
Ingen verkade reagera heller.
Jaja finns väl nudister här med, trodde dock inte att dom cyklade runt i centrala barcelona!

Just nu har jag precis lyssnat lite på min spanska kurs.
Har laddat ner en grund kurs som heter Lär dig spanska, där man kan följa med i en "bok" eller ja :P ett pdf dokument.
Verkar mycket bra men allt går väldigt långsamt och är väldigt tjatit. . men det är väl bra så jag fattar nått också :P


Igår vart det ingen tapas, konstatera att jag tycker nog inte om de =/ stog och kollade på maten, och när jag såg sniglar med skal vände det sig i magen på mig!
det fick bli buffé på fresco istället. . . Hur mkt mat och dryck som helst för 8Euro, det fick det lov att vara värt!

Har konstaterat att i det här landet lever folk på tapas och mackor!
Överallt kan man se subway, pans & company och massa andra... det finns även cafér och konditorier överallt.

Det jag har sett mest av är nog starbucks och KFC, det finns verkligen överallt!och mc donalds och burger king såklart.

Idag har jag även fått min spanska bank, och jag äger en bankbok! haha.. finns bankböcker kvar i sverige? vet dock inte vad man gör med den, men det är någon magnetremsa så jag ska kunna ta ut pengar med den, men mitt visa kort kommer senast på måndag så jag använder nog de istället!
Har även fått internetbank, och som tur e kunde man välja engelska som språk, bättre en spanska iaf ;D

ska gå ut och se om jag kan hitta någon butik som säljer pärmar och kollegeblock, börjar bli väldigt mycket papper som jag måste hålla reda på nu!


Nej, nu orkar ni nog inte läsa mer! Ha en bra dag. . .

- kan solen komma fram? gillar inte när det är molning -

Comment

Leave a comment:

Name:
remember me?

E-mail:

URL/Blogadress:

Comment:

Trackback

Choose your own language

RSS 2.0