Festligheter i barcelona . . .

"Barcelona La Merce lasts for around 6 days and is a
festival held in honour of Mare de Deu de la Merce,
the Patron Saint of Barcelona.

The festival, which officially first took place in 1902,
bids goodbye to the summer with a bang and welcomes in the
cooler months of autumn.

This year 2008 there will be hundreds of different activities
taking place in the city."



Nu har vi precis varit ute och kollat på fyverkerier!
I montjuic (området jag bor i)
Det va så jävla grymt! Har aldrig sett något liknande i hela
mitt liv - och inte så mycket folk på samma ställe!
Julia fick agera som kameraman igen! Men tyvärr kan inte
bilderna visa vilken känsla de va!
Fyverkerierna i sverige kan bara slänga sig i väggen!

Undrar hur det är i barcelona på nyårsafton?




Idag har verkligen varit en bra dag!

Fick rummet som jag var och tittade på och paret som bor där va super gulliga!
De va en dubbelsäng i rummet, men på lördag ska de åka till IKEA och köpa 2 enkelsängar.
Sen har jag även fått ett ett litet rum som jag ska få som garderob, nästan som en walk-in-closet :)
Just nu känns det helt underbart! vill verkligen inte åka hem!
Rummet kostar 400euro/person och då ingår all el,internet,gas osv.
Ett väldigt bra pris för ett rum med den standarden och lägenheten va super fin!
Får ta kort på den och visa er när jag väl har flyttat in. . .

Nu känns det som en stor sten har lyft ifrån mitt bröst!
Har världens chans att lära mig spanska nu också!
Mannen i paret kan ganska bra engelska, det går att kommunicera bra.
men kvinnan kan ingen engelska så om jag ville så skulle de lära mig spanska :)

Måste säga - att det här va en jackpot!

Lägger upp mer bilder när jag fått resten av julia

Comment

Leave a comment:

Name:
remember me?

E-mail:

URL/Blogadress:

Comment:

Trackback

Choose your own language

RSS 2.0