Andra skoldagen+barcelona

Andra dagen i skolan och 8.30 i morse åkte vi på ett språktest.
Engelskgramatik, tog ett tag innan jag kom in i det eftersom min hjärna ville tänka spanskgramatik!
Vi fick även i uppgift att skriva en kort berättelse på svenska om "det här är jag".
Om jag skrev så mycket intressant om mig själv vet jag inte, jag är ju inte så värst intressant haha.
Men uppgiften gick ut på att läraren skulle se hur vi hanterade språket och förhoppningsvis slipper jag undervisas med SFI (svenska för invandrare) eleverna haha

Fick även mitt schema idag som var tvungen att bestå av mitt 30lektionstimmar och det ända som jag var tvungen att läsa var Matte A och någon obligatorisk sv/shk sen var det bara att fylla ut dom tomma rutorna med Engelska BReligion B, Naturkunskap B & Matte B (inför eventuella universitetsstudier).
Schemat vart inte så blodigt! Alla kurser är väl inte jätte roliga (tänker på Na B och Ma B) men lika bra att få de gjort!
3dagar i veckan går jag till halvfyra och 2dagar i veckan slutar jag vid lunch.

Idag finns det inte mycket planer. Hade hoppats på att min dunderförkylning skulle ha släppt så jag kunde komma igång med träningen men icke.

Jag är extremt taggad för det här med skolan.
Vill att denna "introduktionsvecka" ska vara över nu så att vi kan köra igång med lektionerna!
Va det verkligen jag som skrev det där? Ni ser, ibland chockerar man även sig själv.


Ha en fortsatt trevlig dag!

Btw, ledigheten inför Barcelona va nemas problemas
Min fotbollsälskande lärare hade överseende med att jag skulle till "fotbollsstaden",
så nu är allt toppen!
Snart drar vi iväg Maaaalin!



Plaza España - the best place on earth!
Vi ska bo i samma lägenhet som jag gjorde sist! stor lägenhet med 2terasser :) me gusta me gusta
Påtal om de.. måste fan boka den nu när lönen trillar in på kontot!


Comment
Postat av: Malin

Jaaaa! Hoppas den finns kvar då!! Lön på tisdag för min del.

2009-08-19 @ 16:22:12
URL: http://malinr.blogspot.com

Leave a comment:

Name:
remember me?

E-mail:

URL/Blogadress:

Comment:

Trackback

Choose your own language

RSS 2.0