Bo hemma när man studerar eller inte?

Det finns både för och nackdelar med att bo hemma.
Men har man en gång flyttat så är det väldigt svårt att se fördelarna.
Jag försöker koncentrera mig på fördelarna, men kan inte påstå att jag kommer på värst många.
Istället kommer jag på mig själv med att leta lägenheter, eftersom jag ska studera måste jag ha en billig lägenhet!
Jag är dessutom kräsen! kan inte bo för litet.
Att hitta en billig lägenhet som dessutom inte är förliten är ingen lätt utmaning.

Eftersom jag ska studera skulle jag spara en hel del pengar av att bo hemma.
Men och andra sidan så är det mycket annat som är positivt med att bo själv.
Ingen som tjatar på en om att man ska göra ditten och datten.
Vill jag sprida mina grejer runt omkring mig så gör jag det, det stör ingen annan än mig själv.

Hur som helst. Det blir ingen flytt omgående iallafall.
Pengarna jag får in nu kommer i första hand gå till räkningar och min efterlängtade semester i Barcelona!
Hur jag gör när jag kommer hem från barcelona återstår att se.

Comment

Leave a comment:

Name:
remember me?

E-mail:

URL/Blogadress:

Comment:

Trackback

Choose your own language

RSS 2.0