Middag och filmkväll

Nu har jag precis kommit hem ifrån Familjen Jonsson,
När jag kom dit blev jag bjuden på en jätte god Jordgubb och maräng tårta,
jätte söt, men god :) satt ute på altanen och åt och hade det trevligt i solen.
Solen varade tyvärr inte så länge och kort därefter började det regna.

Maten var jätte god! Ingen traditionell midsommar mat men ändå jätte gott!
Till förrätt åt vi vitlöksbröd, räkor och aioli.
Har tidigare bara ätit färdigskalade räkor så jag gjorde ett försök att skala en,
mindre lyckat resultat men det blev iallafall underhållning för resterande vid bordet :)
Varmrätten var grillspett med kött,lök och paprika med färskpotatis och tsatsiki,
det var smaskens till sista slicken :)

Efter maten tror jag alla hamnade i någon form av matkoma,
vi hamnade i soffan och slötittade på tv och snackade skit.
Avslutade kvällen med filmen Livet från den ljusa sidan

Nu ska jag strax lägga mig och sova så att jag är utvilad inför helgens arbete.

Hoppas alla haft en underbar midsommar!

Comment

Leave a comment:

Name:
remember me?

E-mail:

URL/Blogadress:

Comment:

Trackback

Choose your own language

RSS 2.0