Girls just wanna have fun!

Yesterday was great, but with to many teqiulla shots.

- i'm dying -


Comment
Postat av: wade

Lauuuraa!!



Hej ditt fyllo!!



Alltså om du vill läsa i USA så ska du tänka på att det kostar, det kan kosta skit mycket till bara mycket. Så om du vill dit o bara läsa lite lösa kurser tycker jag att du ska välja annat. Jag betalade ca 3300$ varje kvartal i bara skolavgifter.



Men om du ska sattsa på en utbildning och kanske inte har betygen till det här hemma är det guld. Allt har sitt pris som man säger och så länge du betalar i USA kan du plugga vad du vill.



Jag läste i UCSD vilket är rankat 13 bästa universitetet i världen, vilket e ganska bra men om jag jobbar i svealand så spelar det ingen roll eftersom nöterna här inte äns kan peka ut San Diego på kartan. Så det e lite upp till dig vad du vill ha ut av det. Om du ska hit igen (varför) och jobba så rekomenderar jag att du läser i SDSU som e lite biligare och mer som i "film". Jag gick genom CIS, dom e bra och hjälper dig med allt som man behöver.



Och om du tänker på community collage...don't! Det e ganska skabbigt och inte alls så bra. Du har csn du behöver inte det.



Hoppas det hjälpte.



Kommer kanske i maj, måste deklarera.



PUSS!!

2010-04-06 @ 21:31:00
URL: http://wade.se
Postat av: Carolina

Tja :)



hur har hon de?

kram

2010-04-06 @ 23:22:53
URL: http://vinterlandskap.blogg.se/
Postat av: wade

Ja du söker för allt via csn, du kan till och med söka för resan ditt(flyg). Men räkna att du kommer har ca 150 000kr/år i lån om du läser där.



Stipendum delen har jag dålig koll på men vi kollade upp det och vi kunde inte söka något när vi gick på chalmers. Men som sagt jag har dålig koll.



Men det du kan göra är att plocka ihop ett program eller halvt sen läser du resten här...ett exempel bara.



Men det ultimata är att du börjar läsa här och om du e smart så väljer du ett universitet som har utbyte med San Diego så får du åka gratis....och du får stipendium. Jag vet att Lund har det och något i Stockholm har det också. Annars kontakta skolorna direkt och fråga. Jag känner folk som har gjort det och det gick genom med csn o allt.



Any more questions?



puss!

2010-04-07 @ 00:31:55
URL: http://wade.se

Leave a comment:

Name:
remember me?

E-mail:

URL/Blogadress:

Comment:

Trackback

Choose your own language

RSS 2.0