gallskrikande barn i separat vagn, tack!

Tågresan till stockholm tog 3,5timmar istället för 3timmar.
Jag har fått urinvägsinfektion (och jag hoppas att de inte är påväg upp i njurarna igen) så resan var minst sagt plågsam.
Jag satt i den "tysta" avdelningen på tåget, vilket innebär mobilförbud och att det ska vara tyst.
Mobilförbudet spelade ju inte mig någon roll eftersom jag inte har någon!
Däremot förstår jag inte hur man kan placera 4barn familjer med barn mellan 2-5år i den "tysta"vagnen!
Jag har därför fått höra på konstant barnskrik i 3.5timmar!
Det borde finnas en speciell vagn där man placerar alla barnfamiljer så vi andra slipper lyssna på deras skrik som skär i öronen. Barn är söta, när dom inte gallskriker! Hur som helst om man inte kan ha en speciell vagn för dom så borde man ju iallafall inte placera dom där det förväntas vara tyst!
...Ja jag är bitter.

Just nu ligger jag i fosterställning hemma hos Ricardo, jag har pratat med vårdguiden men eftersom jag inte har någon feber så tycker dom inte att jag ska åka till akuten än, jag ska istället vänta tills i morgonbitti och gå till lidingö sjukhus istället. Det här blir nog en sömnlös natt.



Comment

Leave a comment:

Name:
remember me?

E-mail:

URL/Blogadress:

Comment:

Trackback

Choose your own language

RSS 2.0