pronto acabará el sufrimiento

Tidigare idag knackade det på dörren, när jag öppnade dörren stog det en liten dam där.

damen: Hola! hablas español?
Jag: öh.. öhm.. Un poquito.
damen: vem i familjen pratar spanska?
Jag: Ricardo, han som bor här. Han är hemma i eftermiddag så kom tillbaka då.

Den lilla damen börjar bläddra bland massa papper och sträcker fram en broschyr som heter "pronto acabará el sufrimiento" sen får jag även en på svenska som heter "lidandet kommer snart att ta slut"

Damen tackar för sig och går.

Eftersom jag inte fattar varför jag fått dom här broschyrerna kollar jag snabbt igenom dom för att se om det står nått om vad det gäller.
Det visar sig ganska snabbt att det var Jehovas vittne som var här!
Det kopplade väl antagligen inte eftersom hon hade ingen bibel under armen och för att hon pratade spanska!
Hon kanske tar bibelsnacket med Ricardo istället eftersom jag råkade säga att han kommer hem i eftermiddag ;)




Comment

Leave a comment:

Name:
remember me?

E-mail:

URL/Blogadress:

Comment:

Trackback

Choose your own language

RSS 2.0