Vakna upp och gör en förändring!



klicka här för att läsa hela artikeln!

Klart som fan att arbetslösheten bland unga inte är ett påhitt!
visst, det finns människor som inte anstränger sig ett piss för att få ett jobb,
tror att företagen ska komma och knacka på dörren och erbjuda dom ett jobb.
Som tänker "det löser sig" "jag tar det sen". Men det finns även dom som gör ALLT
dom kan för att försöka få in en fot i arbetslivet och det är inte det lättaste,
arbetsförmedlingen kan inte hjälpa till, för dom får inte pga nya regler.
Jag hade bara tur att jag fick 2jobb och blev kallad till 3intervjuer.
Men och andra sidan fick jag flytta till en helt annan ort.
Det är dags att öppna ögonen eller kanske se med andra ögon,
som det ser ut nu är det inte hållbart. Jag blir irriterad.
Ska en människa som är utbildad behöva gå på socialbidrag för att våran regering sätter stopp?
Tacka fan för att det är val i september,
en förändring måste ske och jag hoppas att det är fler som insett det!


Comment
Postat av: Erina Tomasson

Impulsiv vet jag väll dock inte om jag vill kalla det :p Det är ju över 1mån kvar innan jag har semester och ännu längre tills du blir ledig.



Du ska veta att jag har bokat resa förut 2 dagar innan avresa. Fick syn på en resa till Bulagiren för 995:- med flyg + boende, så det var bara att ringa ett samtal till en vänn och vipps så satt vi på flyget till Sunny Beach 2 dagar senare :d



Haha ne vi har värkligen inte setts på år och dar, och vi har ju heller inte setts så spec många gånger. men det blir nemas problemas vettu.



nej nu ska jag hoppa i sängen och vila fötterna, har precis varit ute på en 12 000 stegs promenad. Skavsår och fötter som värker, och stekande sol så man svettades bara av att kliva utanför dörren. Men skönt var det ändå!



Hoppas du haft en braaaaa dag.

2010-06-28 @ 18:16:51
URL: http://www.metrobloggen.se/minlya
Postat av: Erina Tomasson

Jo kommit ut har dom väll gjort på endel ställen för augusti men det är ännu inga kanon priser.



Åh yes hoppas du gillar att festa lika mycket som jag när jag är utomlands. Jag brukar alltid gå upp i tid för att dra ner till stranden, ligger där till eftermiddagen runt 5-6. upp till hotellet för att duscha ut och käka mat, tillbaka till hotelet för att göra sig ordning och dra iväg och festa hela natten lång, sen sover man nån timma eller två och tillbaka till stranden. Så brukar det se ut när jag är utomlands :p Dock inte när jag reste till Thailand med Tommy då var vi inte ute och festade en enda dag utan det var bara massa utflykter som stod på schemat.

2010-06-29 @ 12:21:46
URL: http://www.metrobloggen.se/minlya

Leave a comment:

Name:
remember me?

E-mail:

URL/Blogadress:

Comment:

Trackback

Choose your own language

RSS 2.0