Negative energy

Jag har märkt att ibland när man pratar med vissa människor så överöser dom dig med massa negativ energi. Vad du än säger eller gör så vänder dom det till något negativt. Dom kan inte glädjas åt dig för att dom själva kanske inte är lika lyckliga. Dom försöker påverka dig negativt och istället för att ge dig positiva råd påpekar dom nästan att du redan har misslyckats.
Dom ber dig ge upp innan du nått startlinjen.
Bara för att det går åt helvete för denna människan så betyder det inte att det automatiskt kommer göra det för mig. Jag kan inte leva ut efter andras misslyckande, jag måste få gå min egen väg och gå på mina nitar. Och vem har sagt att jag kommer gå på en nit? Trots att denna människa misslyckades så kanske jag lyckas?
Är det något man verkligen vill ha så ger man ju inte upp för att andra har misslyckats med samma eller liknande sak tidigare.

Sånna människor vill jag inte ha runt omkring mig, jag vill ha positiv energi runt mig.
Människor som stöttar mig och som stödjer mig oavsett vilka beslut jag fattar.
Den negativa energin kan dom hålla för sig själv.
Trots att jag sitter i en jobbig känslomässig sits vill jag försöka ta ett beslut som kan fungera.
Jag säger inte att det kommer fungera, men jag vill inte ge upp innan jag ens har gett de en chans,
i min situation är vi 2 som måste komma fram till ett beslut, jag kan bara ta mitt beslut och hoppas att vi möts halva vägen. Mer än så kan jag inte göra, jag har inte bråttom, det får ta den tid det tar.
Det gör mig ingenting.

Jag skrev i ett tidigare inlägg att jag fått svar på mina frågor, och ja det har jag. Däremot betyder det inte att vi har funnit en fungerande lösning och det betyder inte heller att vi kommer göra de. Men jag tar en dag i taget, lever på hoppet. Låt mig då göra det istället för att förutse att jag kommer misslyckas och bli sårad för det behöver inte alls bli så! Jag är inte naiv och tror att det kommer bli guld och gröna skogar så fort han har fått lite tid. Men vill han ha tid så ska han få de, jag vill inte va någon klängkrank som skrämmer honom.
Sluta bara försöka få mig dåligt innan jag ens misslyckats.
Ge mig en chans att kanske få det jag allra helst vill ha. 




Comment

Leave a comment:

Name:
remember me?

E-mail:

URL/Blogadress:

Comment:

Trackback

Choose your own language

RSS 2.0