Let go of the past and go for the future. Go confidently in the direction of your dreams. Live the life you imagined.

Idag har varit en bra dag, 
startade dagen med att ringa skolan för att se om jag blivit antagen, det va så rörigt eftersom de är första skoldagen idag så dom skulle återkomma. (Jag vart alltså inte klokare av de) Jag ringer upp dem igen imorgon, jag måste ju veta om jag är antagen eller inte! Eftersom jag inte fått något besked varken via mail eller brev.
Efter det tog jag tag i jobbsökandet, jag skickade iväg massa ansökningar både inom vård och handel så det är bara att hålla tummarna. 
Jag har även budat hem en biljett till Karlstad, den kostade mig hela 5kronor, tradera is the shit säger jag bara!
Dock missade jag att kolla vilken tid tåget gick innan jag budade, så när jag vunnit aktionen så såg jag att tåget går från centralen klockan 6, vilket innebär att jag måste åka hemifrån ca 5.30
skit samma, jag kommer till karlstad i tid iaf och har hela onsdagen på mig också.
Jag måste åka tillbaka till stockholm söndagkväll, eventuellt måndag morgon för jag måste infinna mig på Arbetsförmedlingen på måndag kl. 13, jag ska på ungdomsgaranti möte och jag hoppas verkligen att man får ersättningen på studs. 

Trots att det inte är så mycket som har löst sig så känns det som att bitarna faller på plats iaf.
Jag känner mig bättre inombords, konstig känsla med tanke på att jag fortfarande står utan jobb och inkomst?
men och andra sidan hjälper det inte att vara bitter och deppa ihop, jag ser ljust på framtiden och allt kan ju bara bli bättre...right?




Comment

Leave a comment:

Name:
remember me?

E-mail:

URL/Blogadress:

Comment:

Trackback

Choose your own language

RSS 2.0