nattsvammel

Mötet på münchen bryggeriet gick bra.
Fikan med Frida blev tyvärr inställd men vi tar det på lördag efter jobbet istället.
Kvällen spenderades med kim och hennes syster, mycket trevligt måste jag säga.

Imorgon jobbar jag kväll och på Lördag jobbar jag dag
vilket kommer innebära jobba, sova och sen jobba igen.
Blir ingen händelserik helg för mig.

har precis pratat med krloz på facebook, en vän från mexico som jag lärde känna i somras i barcelona.
Han pluggar i London och vi prata om att jag borde åka och hälsa på.
Om jag är sugen? JA! jag älskar ju att resa, men jag hatar när folk lockar mig.
En resa till London behöver visserligen inte bli så dyr, ryanair har billiga biljetter och boende har jag hos honom så det är ju great! Hur som helst, jag ska inte åka någonstans nu, jag ska vara hemma och jobba och frysa i kylan.
ja jag tycker redan att det är svinkallt!

Jag hade hoppats på att kanske kunna få fira nyår i london men han skulle fira jul och nyår i mexico city.
Dit vill jag också åka! ( ja jag vet, säg nånstans jag inte vill åka?).
Hur som helst, kanske kan bli en resa i januari eller något... Lite längre fram.
Fira min födelsedag i London vore ju ingen dum idé?

Vi satt och diskuterade lite om olika länder, studier osv och självklart blev jag påmind om hur mycket jag faktiskt vill plugga på universitet utomlands.. Det värsta är ju alla dyra terminsavgifter osv.
Men vi ska inte göra något förhastat nu, jag bara drömmer lite.
Och nångång kanske drömmarna kan bli sanna?Men först ska jag fokusera på skolan jag har nu,
är ju klar i mars om allt går som planerat och efter det kan jag fokusera på universitetstudier, eventuellt söka stipendie och sånna saker. som sagt låt mig drömma och planera. jag planerar tusen saker och kanske fullföljer en men låt mig göra det då.

Oavsett ska jag inte packa väskan och dra någonstans, jag trivs med situationen jag befinner mig i nu, trots att jag stundvis kan bli rastlös (läs jävligt rastlös).
Om jag ska ge mig av så blir det om ca 1år. Alltså början på 2013 (eventuellt hösten 2012 om jag får stipendie för någon superbra skola och måste börja just hösten 2012, jag drömmer jag drömmer...glöm inte det).
Det är långtid kvar och mycket hinner hända tills dess.

Men jag har ju inte för avsikt att torka bajs och prata med senila tanter dag ut och dag in i resten utav mitt liv,
trots att jag trivs med det just nu. (Nej jag trivs inte med att torka bajs, det gör väl ingen, men i det stora hela är jag nöjd med mitt jobb om man bortser ifrån just torka-bajs-biten).

I det stora hela är jag väldigt nöjd med mitt liv, sen att jag vill hinna med 10000000 andra saker i mitt liv också är en annan sak. Får ju beta av en sak i taget helt enkelt, först torka lite bajs, resa lite, plugga till någon master examen i något exotiskt land (jag drömmer igen...), hitta en drömkille (Läs kille), gifta sig, blablabla..

Nu svamlar jag mest... men va tvungen att rensa min skalle lite.

Dags att sova och vila hjärnkontoret lite.

God natt och sov så gott!

Comment
Postat av: mami

fortsätt planera och drömma den dagen du slutar är du död....



2011-11-11 @ 10:19:22

Leave a comment:

Name:
remember me?

E-mail:

URL/Blogadress:

Comment:

Trackback

Choose your own language

RSS 2.0