SDSU - san diego state university

Nu har jag faktiskt bestämt mig att jag ska läsa några universitetskurser på san diego state university.
Study abroad programmet ska jag välja (tror jag).
Ska träffa en studievägledare som är inriktad på just universitetsstudier i san diego.
Så mycket som ska fixas och sökas osv. TOEFL-test som ska göras, csn som ska sökas, antagning till skolan osv.

Men känns bra att jag ska träffa den här kvinnan för att få lite vägledning.
Berättade att jag inte vill åka nu, utan tidigast hösten 2012 eventuellt vintern 2013.
Jag vill inte stressa mig igenom något beslut, måste även kika på hur många terminer jag vill läsa, vad jag vill läsa, vad som går att tillgodoräkna i sverige (så jag inte läser massa i onödan) och massa annat som ska planeras/tänkas igenom.

Hur som helst har jag kommit fram till att jag vill göra min dröm till verklighet.
Jag vill inte ångra mig när jag blir gammal och tänka varför provade jag inte?
Terminsavgiften är dyr så det krävs mycket planering ooch eftertanke,
jag måste välja något som jag klarar av att fullfölja och jag är beredd på att sitta många timmar med näsan i skolböckerna.

Även om jag kommer lägga mycket tid på att planera det här så har jag inte glömt bort att fokusera på skolan som jag faktiskt går i nu. Jag är klar med både Matte B och Finska steg 1 i december. I januari börjar jag Engelska B och läser den till Mars. Jag kommer lägga ner mig helhjärtat och se till att jag får bra betyg.
Sen måste jag även plugga inför TOEFL-testet också, det är rätt dyrt, kostar mellan 1000-2000kr om jag inte minns fel så det vill jag inte kugga på.

Kära tomten, jag önskar mig pengar till TOEFL-testet. så nu va det sagt.

Det känns bra att börja planera i god tid. Hinna jobba, betala av skulder, förbereda allt som krävs inför en flytt osv. okej, flytten behöver jag ju inte förbereda ännu men det är ju mycket praktiskt som ska fixas, inte bara att dra.

Men som jag skrev tidigare, jag vill verkligen göra min dröm till verklighet.
Kikade på SDSU redan förra året när jag bodde i barcelona men det vart aldrig av för jag orkade inte ta tag i det.
Men om andra kan varför skulle inte jag kunna?

Nej nu måste jag ta tag i lite andra grejer,
kasta mig själv in i duschen, fixa matlåda och sen kila till jobbet.

ha en bra dag!

Comment

Leave a comment:

Name:
remember me?

E-mail:

URL/Blogadress:

Comment:

Trackback

Choose your own language

RSS 2.0