jobb och plugg

Allt kretsar kring jobb nu, jag försöker även trycka in pluggandet någonstans.
Socialtliv? vad är det? Försöker även klämma in tid för mina vänner också,
dock blir oftast skolan bort prioriterad då.
Hur tråkigt det än kommer att vara så måste jag verkligen plugga imorgon.
Iallafall på dagen... Har massor som ska göras i finskan, vill helst få klart allt imorgon eftersom jag kommer jobba resten av veckan. Måste även få tid att plugga matte, och verkligen försöka förstå vad jag gör!
Har Nationella prov den 9december och det är inte särskilt långt kvar tills dess! Måste verkligen klara matte B kursen för jag vill söka till Socionomprogrammet. Tror faktiskt att jag har beslutat mig för det till 100%.
Men med mig vet man ju aldrig. Men det känns som något jag skulle kunna arbeta med faktiskt!

Jag är galet motiverad och ser ljust på framtiden... Många runt omkring mig som stöttar mig och jag fyller mitt huvud med motivational quotes. Vill man så kan man...
Jag vill lyckas med något här i livet, jag vill inte se tillbaka när jag är gammal och tänka varför gjorde jag inte det och varför gjorde jag inte det osv... Jag vill komma någon vart.
Jag trivs med min tillvaro jätte bra - just nu.
Men för att inte bli rastlös så vill jag utvecklas både som person och yrkesmässigt.
Jag är inte rastlös än och jag älskar verkligen mitt jobb... Men iaf..
Universitetstudier är ändå en investering för sig själv också.

Dags att jobba vidare,
ha en fortsatt trevlig söndagkväll!

Kan ni fatta att det är 1:a advent idag? Det kan inte jag!

Comment

Leave a comment:

Name:
remember me?

E-mail:

URL/Blogadress:

Comment:

Trackback

Choose your own language

RSS 2.0